Geen extra hulp voor luchtvaartmaatschappijen, zegt kanselierDe Britse kanselier heeft vervoerders geadviseerd verschillende soorten subsidiëring te ontdekken en niet eerst naar de wetgever te gaan voor hulp bij het overwinnen van de noodsituatie van het coronavirus. De belangstelling voor vliegtickets heeft is ingestort door het coronavirus. Blijkt ook uit cijfers van flight-tracking.org Luchtvaartmanagers hebben campagne gevoerd voor de wetgevende macht om zich te concentreren op de hulpbundel om te voorkomen dat bedrijven ten onder gaan vanwege de gewenste afname. Toch zei Rishi Sunak in een brief op dinsdag dat de wetgever gewoon zou doorgaan “als al het andere faalt”. De heer Sunak moedigde vliegtuigen eerder aan om te proberen fondsen te werven bij investeerders. ‘Einde van de wereld’ Hij zei dat de wetgever alleen met individuele vervoerders in zee zou gaan zodra ze “verschillende keuzes hadden uitgeput”. In ieder geval waarschuwde de industrie de International Air Transport Association (IATA) voor een “einde van de wereld” op het gebied van luchtvaartelektronica toen het regeringen over de hele wereld om hulp vroeg. De bijeenkomst zei dat de jaarlijkse totale inkomsten uit ticketdeals met $ 252 miljard (£ 215 miljard) zouden dalen als het reisverbod voor een kwart jaar blijft gelden, een daling van 44% in tegenstelling tot een jaar geleden. “Reisbeperkingen en dissiperende verzoeken impliceren dat er naast het laadvermogen in feite geen zaken voor reizigers zijn”, aldus IATA-manager Alexandre de Juniac. “Er is een kleine en krimpende periode voor regeringen om levensreddend te zijn van budgettaire hulp om te voorkomen dat een liquiditeitsnood het bedrijf dekt.” Virgin Atlantic, Ryanair en EasyJet hebben allemaal het grootste deel van hun armada’s aan de grond gehouden, terwijl BA-eigenaar IAG de limiet met 75% heeft verlaagd en Norwegian Air een groot aantal vluchten heeft geschrapt. Dit heeft ook de luchtterminals beïnvloed, die veel posities in het VK hebben geëlimineerd sinds het coronavirus in het land opdook. Karen Dee, die de Airport Operators Association (AOA) runt, zei dat de vluchtactiviteiten “verbaasd” waren over de keuze van de heer Sunak en “alleen moesten strijden om haar personeel en toekomst veilig te stellen”. “Hoewel landen in heel Europa de cruciale rol van luchtterminals hebben ingezien en de leemte opvullen, is de keuze van de Britse regering om een op bestelling gemaakte strategie bij veel Britse luchthaventerminals aan te nemen, in wezen niet praktisch om de hulp die de komende dagen belangrijk is te bieden,” ze zei. “Niet alleen laat de keuze vandaag de dag toe dat de luchthaventerminals proberen om basistypen van hulp te bieden, het zal het herstel in het VK belemmeren.” |
https://flight-tracking.org/ |